OOP အေၿခခံမ်ား (သို႔) C# အေၿခခံမ်ား..။



OOP ကို C# Language နဲ႔ ၿပမွာဆိုေတာ႔ ကၽြဲကူးေရပါဆိုသလို C# Language နဲ႔လည္း ရင္းနွီးသြားမွာပါ..။ ကိုယ္က Java Language နဲ႔ရင္းနွီးတယ္ဆိုရင္ Javaနဲ႔ ေၿပာင္းစမ္းလိုက္ရံုပါပဲ..။



ဒါက Program တစ္ပုဒ္ရဲ႔ အေၿခခံအက်ဆံုး ပံုသ႑ာန္ပါပဲ..။ Programရဲ႕ မူလပင္စည္ရင္းၿမစ္ပဲ..။ က်န္တာေတြက သူကေန အတက္ေပါက္..၊ အကိုင္းအခက္ေတြ စည္ပင္လာမွာ..။ တစ္ခုခ်င္းရဲ႔ လကၡဏာေတြ စေလ႔လာရေအာင္..။







စာေတြက ပံုထဲမွာ တစ္ခါတည္း ရွင္းၿပထားပါတယ္...။ ပံုကတိုက္ရိုက္တင္တာဆိုေတာ႔ ေသးေနတယ္..။ Image Shack ကေန ၿပန္တင္ေပးပါမယ္..။

Simple Types

Programေတြမွာ Variableေၾကညာရေလ႔ရွိတယ္..။ ကိုယ္ေၾကညာခ်င္တဲ႔ Variable ကဂဏန္းကိုလက္ခံခ်င္တဲ႔ Variable ဆိုပါစို႔..။

int i (or) int i=1;



အဲလိုေၾကညာတဲ႔အခါမွာ Variable ေတြမွာ ပံုစံသတ္မွတ္ထားတာေတြ ရွိတယ္..။ ဂဏန္းလက္ခံမယ္႔ Variable အတြက္ integer, စာေၾကာင္းလက္ခံမယ္႔ Variable အတြက္ String (သို႔) Character အစရွိသၿဖင္႔..။ သေဘာက ဘာနဲ႔တူလဲဆိုေတာ႔ Type ဆိုတာေတြက ခြက္ကေလးေတြနဲ႔တူတယ္..။ ထည္႔ခ်င္တဲ႔အရာေတြေပၚမူတည္ၿပီး ခြက္ေတြကပံုစံတစ္မ်ိဴးစီ ရွိၾကတယ္..။



ခြက္ကေလးေတြနဲ႔ နမူနာၿပတာပါ..။ Type ဆိုတာ အဲလိုခြက္ေတြနဲ႔ တူတယ္..။ ထည္႔မယ္႔အရာေပၚမူတည္ၿပီး type ကိုသတ္မွတ္ေပးရတယ္..။ Program မွာရွိတဲ႔ Type ေတြကို ေအာက္မွာ ဇယားနဲ႔ၿပထားတယ္..။ ဘယ္နွစ္မ်ိဴးရွိလဲဆိုတာ အၾကမ္းဖ်ဥ္းသိထားဖို႔ လိုမယ္..။



boolean မွာ True, False လို႔ တန္ဘိုးနွစ္ခုပဲ ရွိတယ္..။ စာေၾကာင္းေတြထည္႔မယ္ဆိုရင္ ("")မ်က္ေတာင္ အဖြင္႔အပိတ္ထဲမွာ ထည္႔ေရးတယ္..။ ဂဏန္းေတြမွာက်ေတာ႔ Signed နဲ႔ Unsigned ဆိုၿပီး ထပ္ခြဲထားေသးတယ္..။Signed ဆိုတာက အေပါင္းတန္ဘိုးေရာ..၊ အနူတ္တန္ဘိုးေရာလက္ခံနိုင္လို႔ သူကပိုၾကီးတယ္..။ Unsigned ဆိုတာက သုညတန္ဘိုးကေန အေပါင္းတန္ဘိုးေတြပဲလက္ခံတယ္...။ အနူတ္တန္ဘိုး လက္မခံဘူး..။ ေနရာယူသက္သာတယ္လို႔ေတာ႔ ေၿပာလို႔ရတယ္..။



ေရးရင္ေတာ႔ int(Signed Integer), uint (Unsigned Integer)လို႔ u တစ္လံုးပဲ ပိုတာပါ..။ သူက Memory ေနရာယူတာ သက္သာေစခ်င္လို႔ အေပါင္းတန္ဘိုးေသခ်ာတဲ႔ Type ေတြမွာ uint လို႔ သတ္မွတ္ေပးလိုက္ရင္ ရပါတယ္..။ (u ထည္႔သင္႔ မထည္႔သင္႔ ေခါင္းရွဴပ္ခံစဥ္းစားမေနပါနဲ႔..။ u မထည္႔လည္း ဘာမွမၿဖစ္ပါဘူး..။ Program ၾကီးလြန္းလို႔ ေနရာမဆန္႔ရင္ေတာင္ Program ထဲမွာပဲ မလိုတာေတြ ရွင္းပစ္တဲ႔ နည္းေတြရွိပါတယ္..။ ရွိတယ္ဆိုတာ သိထားဖို႔ေတာ႔ လိုပါတယ္..။)

No comments:

Post a Comment